13+1 tipp a vásárlások számának növeléséhez

2019-02-04 8:13
13+1 tipp a vásárlások számának növeléséhez
Előző írásunkban a webáruházak legfontosabb mérőszámait tekintettük át. Most nézzünk meg néhány ötletet, aminek a segítségével növelheted a webshopod konverziós rátáját, ami alatt jelen esetben azt számot értjük, ami azt mutatja meg, hogy a webáruház látogatóinak hány százalékából lesz vásárló.

A webáruházakban átlagosan a látogatók 40-45%-a tekint meg legalább egy termékoldalt, 10-20% között mozog azok aránya, akik a kosárba tesznek legalább egy terméket, és körül-belül a látogatók 1-3%-a vásárol. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a látogatók közül minden 33-100. az, akiből vásárló lesz.

A konverziós ráta termékkörtől és/vagy például szezonalitástól függően is változhat, például a január hónapban sok esetben visszaesik a vásárlási kedv a karácsonyi időszak után, a Black Friday időszakában kiugóan növekedhet néhány nap erejéig, stb., ezeket is mindig vedd figyelembe.

Fontos, hogy te magad is határozd meg, mérd, és kövesd nyomon a vállalkozásod számára legfontosabb mérőszámokat és folyamatosan dolgozz az értékek javításán! Közben építsd az elégedett vásárlókból álló visszatérő vásárlói köröd is!

Miért fontos ez? Azért, mert végső soron minden látogató megszerzése - azaz eljuttatása a webshopodba - egy adott összegbe kerül és nem mindegy, hogy minden 20., 33., 50., vagy akár csak a többszázadik látogató hoz neked bevételt.

Milyen módokon javíthatod például a konverziós rátád?

1. tipp

Használj igényes, szép, modern és letisztult arculatot! Ha a webdesign és a webshopodban található információk nem győzik meg a látogatóid arról, hogy a vállalkozásod igényes és megbízható, a termékeid nem mutatod be szépen és igényesen, akkor néhány kattintással választanak maguknak egy másik, szebb és igényesebb webshopot.

2. tipp

Webáruházadban a navigáció legyen a lehető legegyszerűbb! A látogatóid fejével gondolkodva építsd fel a termékkategória rendszered, mutasd be, hogy a termékeid mire jók, hogyan és mire használhatók!

3. tipp

A webshopod mindenképpen legyen reszponzív, azaz mobil eszközökre is optimalizált!

4. tipp

Ha használsz online hirdetéseket, akkor rendszeresen elemezd a hirdetések eredményeit és ne költs arra, ami nem hoz neked vásárlókat. Ne feledd, hogy nem az az online hirdetések célja, hogy minél több látogatója legyen a webáruházadnak, hanem hogy minél több olyan látogató megszerzésére költs, akiből nyereséget termelő vásárló lesz! Használd az általad használt online hirdetési felület nyújtotta konverziókövetési lehetőségeket, a Google Analytics E-commerce, vagy ehhez hasonló lehetőségeket és mérd, hogy pontosan mely forrásokból érkező látogatókból lesz vásárló, a többi hirdetést gondold újra, korlátozd, vagy akár állítsd le!

5. tipp

Az általad használt közösségi média oldalakon tedd elérhetővé a webshopod, linkeld be a közvetlen termék adatlapokat, hogy a termék egy-két kattintással ilyen módon is megvásárolható legyen!

6. tipp

Az egyik leggyakoribb okot a vásárlási folyamat megszakítására a túl magas szállítási díjak vagy egyéb felmerülő költségek, vagy a túl lassú kiszállítás jelenti. Érdemes minden lehetőséget megragadnod a szállítási díjak csökkentésére és a kiszállítási idő rövidítésére.

7. tipp

A webshopodban tedd lehetővé a regisztráció nélküli vásárlást, hogy ezzel is csökkentsd azok számát, akik elkezdik ugyan a vásárlási folyamatot, de nem fejezik azt be, mert kötelező a webshopban vásárlói fiókot létrehozniuk. Sokan vannak, akik egyszerűen nem szeretnek beregisztrálni sehová, mert nem akarnak kéretlen leveleket kapni, nem szeretik megadni az adataikat, nem akarnak elköteleződni, stb. A vásárlási folyamat legyen a lehető legegyértelműbb és legegyszerűbb!

8. tipp

Mindenképpen tedd lehetővé az utánvétet és lehetőség szerint az online bankkártyás fizetési lehetőséget is!

9. tipp

Egyértelműen kommunikáld a leendő vásárlóid felé a termékek visszaküldésének a lehetőségeit, feltételeit és módját! Nagyon nagy bizalomnövelő lehetőség rejlik ebben, ugyanakkor a gyakorlati tapasztalatok szerint viszonylag alacsony a termékek visszaküldésének az aránya, tehát nem kell attól tartanod, hogy ha felkínálod a lehetőséget, akkor túl sokan fognak élni, helyesebben visszaélni a lehetőséggel. (Annál is inkább, mert a vásárlástól való 14 napos elállás jog minden vásárlódat automatikusan megilleti - kivéve néhány esetet.)

10. tipp

Minden rendelkezésedre álló eszközzel tudatosan koncentrálj azokra a vásárlókra, akik már rendeltek tőled, mert őket általában sokkal költséghatékonyabban tudod újabb és újabb vásárlásra felszólítani, újabb és újabb ajánlatokkal megkeresni, mint azokat, akik még nem vásároltak nálad, ezért nem ismernek!

11. tipp

Használj rövid ideig tartó akciókat, az akciók rövid időtartamára hívd fel a látogatók figyelmét, ezzel jelenjen meg sürgető jelleggel az ajánlatod! Az akció természetesen lehet ingyenes kiszállítás is. Adj exkluzív ajánlatokat azoknak, akik már vásároltak nálad, küld nekik kuponokat és a legjobb akcióid előre jelentsd be nekik, hogy ők előbb értesülhessenek a közelgő lehetőségekről, mint az egyéb látogatók, ebből gyakorlatilag csak előnyöd származhat! Az üzeneted legyen egyértelmű: az ajánlatod rövid ideig érvényes, most kell élni a lehetőséggel!

12. tipp

Használj elhagyott kosár értesítőt és elhagyott kosár visszatöltő funkciót! Ez utóbbi lehetővé teszi, hogy a webshop a bejelentkezett vásárlók kosarának a tartalmát elmentse és a következő bejelentkezéskor felajánlja a kosár tartalmának a könnyű visszatöltését.

13. tipp

Használj termék értékelési és véleményezési funkciót! Minél többen vélekednek a webáruházadról, vállalkozásodról és a termékeidről pozitívan, annál nagyobb lesz az új látogatókban is a bizalom irántad!

+1. tipp

Folyamatosan figyelj a látogatóid, vásárlóid visszajelzésére és ennek alapján is fejleszd a webshopod tartalmát, kinézetét és működését is!

Ne feledkezz meg arról, hogy a webáruházad és a teljes vállalkozásod a leendő és meglévő vevőidért dolgozik, őket kell megszólítanod és a lehető legjobban és leghatékonyabban kiszolgálnod. A vállalkozásod és azon belül a webáruházad folyamatos tökéletesítésének, optimalizálásának a célja, hogy a vásárlóid számára minél jobb termékeket és szolgáltatásokat tudj nyújtani. Ha ezt a folyamatos megújulást hatékonyan tudod végezni, akkor nyertél!

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez Business témakörben!

« Vissza
2019-02-04 8:13

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák