Miért nincs a webshopomban (elég) megrendelés?

2018-12-10 7:59
Miért nincs a webshopomban (elég) megrendelés?
Ha webáruházadban nincsen elég megrendelés és pontosabban szeretnéd tudni ennek az okát, akkor a következő lépéseket javasoljuk:

  • Nézd meg, hogy hány látogatója van a webshopodnak! Használd az ingyenes Google Analytics-et és Google Search Console-t, hogy lemérd, majd részletesen elemezni tudd, hogy honnan és hány látogatód érkezik! A webáruházak általános konverziós rátája átlagosan 1-2% körül mozog, azaz várhatóan 100 látogatóból 1-2 vásárlód lesz. Ha napi 10 megrendelés a jelenlegi célod, akkor nagyjából 1000 olyan látogatóra van szükséged, akik a terméked iránt érdeklődnek!

  • Ellenőrizd, hogy a kötelezően feltüntetendő adatokat feltöltötted-e a webáruházadra! Ilyenek a kapcsolatfelvételi adatok, cégadatok, postai, telefonos és e-mailes elérhetőségeid, általános szerződési feltételeid, szállítási feltételeid, tájékoztatás a vevők elállási jogáról, adatkezelési tájékoztatód, stb. Ezeket nem csupán a fogyasztóvédelem ellenőrzi, hanem az internetezők is azokat a webshopokat választják, amik megbízhatóak, problémák és kérdések esetén elérhetőek.

  • Szezonális-e a terméked? Ha szezonális termékeket árulsz, akkor azokat most éppen keresik a vásárlók? A trendek kiderítéséhez használd a Google Trends ingyenes eszközt, amivel az internetezők keresési statisztikái alapján több különböző termék keresési gyakoriságát és szezonalitását is össze tudod hasonlítani. A Google Trends adatai alapján emeld ki a többek által keresett és/vagy épp szezonális termékeid!

  • Mennyire könnyen adható el a terméked az interneten? A vásárlók a termékeidet anélkül is ki tudják választani, hogy élőben látnák, megtapintanák? Műszaki cikkeket - mobiltelefonokat, laptopokat, háztartási gépeket, stb. -, vagy könyveket könnyebb eladni az Interneten, mint például tapétát, színes festéket. Az előbbieket pontosan be lehet mutatni és meg lehet ismerni a webshopon keresztül annak műszaki adatai, paraméterei és termékfotói alapján, míg a másodiknál számít a pontos szín (ami nem feltételnül egyezik meg a monotoron látható színnel), tapintás, stb.

  • Generál-e forgalmat az üzlethelyiséged számára a webshop? Próbáld ki, hogy a webshopban - például a Shopstart webshopokhoz is elérhető exit popupok segítségével - olyan kupon kódot kínálsz, ami csak az üzletedben váltható be! Írd ki a webshopodat elhagyni szándékozó látogatóidnak a kupon kódot, annak értékét és érvényességi idejét és add meg üzlethelyiséged pontos címét! Dekor termékek esetében például sokan tájékozódnak az interneten, de a konkrét vásárlást személyesen intézik el! A webshop számodra ebben az esetben is vásárlásokat biztosít!

  • Mérd fel, hogy ma a termékeid mennyire piacképesek! Keress rá a Google-ben és különböző árukereső portálokon a termékedre! Hányan árulják ugyanazt a terméket (vagy hasonló terméket), mint te? Mennyire tudsz a többiekhez képest jó árakat, szállítási díjakat, szolgáltatásokat kínálni, ezeket mennyire emeled ki a webshopodban? Min tudnál változtatni ahhoz, hogy a te ajánlatod legyen a legjobb?

  • Feltöltötted-e a termékeid a különböző árukereső portálokra? Ha a terméked piacképes, a konkurrensekhez képest jó feltételeket biztosítasz, akkor mindenképpen próbáld ki a legnépszerűbb árukereső portálokat (arukereso.hu, argep.hu, olcsobbat.hu, shopmania.hu, stb.)!

  • Hirdetted-e már a termékeid online? Szólítsd meg a célközönséged, próbáld ki a Google Adwords online hirdetési rendszert! Szánj az online hirdetésekre néhány tízezer forintot és próbáld ki, hogy a célközönséged milyen arányban vásárol nálad! Ne feledd, sok száz, de inkább néhány ezer releváns (a célközönséged táborába tartozó) látogató után tudsz következtetéseket levonni, 50-100-200 látogató nem elegendő!

  • Kereső optimalizáld a webshopod! Tölts fel hasznos, érdekes és egyedi tartalmakat rendszeresen a webshopodra! Semmiképpen se másolj tartalmakat más weboldalakról! Töltsd ki a meta adaokat, népszerűsítsd a webshopod a közösségi média felületeken és építs ki kapcsolatokat más weboldalakkal, építs linkeket! Keresőoptimalizációval a Google kereső találati listáin lehet tudsz megjelenni; nem egyszerű feladat, sok munkát igényel, de ha sikerül az első oldalra kerülnöd minél több kulcsszóra, akkor az sokszorosan megtérülhet!

  • Többszörözd meg a forgalmad, figyelj a visszatérő vásárlókra! Azokat, akik egyszer már vásároltak nálad (és elégedettek voltak) sokkal könnyebben lehet általában meggyőzni arról, hogy újból nálad vásároljanak, mint új vevőket szerezni! Küldj érdekességeket, kuponokat vásárlóidnak! Hívd fel figyelmüket az újdonságokra és a kihagyhatatlan akciókra!


Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez Business témakörben!

« Vissza
2018-12-10 7:59

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák