2018-09-03 8:23
Az online világban kiemelten fontos, hogy meghatározd, kiknek szeretnéd eladni a webáruházadban található termékeket, ők képezik a célközönséged, őket kell elérned a webáruházaddal, ajánlataiddal, érdekességekkel.
A célközönséged meghatározása azért fontos, mert a webáruházad számára olyan látogatókat kell biztosítanod, akik nálad vásárolnak. Pontosan tudnod kell, kiknek szeretnél értékesíteni, mert ez az alapja a keresőoptimalizációnak, az online hirdetéseknek, a közösségi médiás jelenlétednek, a blogodnak, a hírleveleidnek és minden egyéb marketing tevékenységednek.
Azért nem elegendő azt mondanod, hogy "az én termékeimet bárki megveheti, mindenki a célközönségem", mert ez így valószínűleg nem egészen igaz és így nem fogsz tudni valóban azokra az emberekre fókuszálni, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolni is fognak nálad.
Minél specifikusabb, minél kisebb termékpalettával dolgozol, annál könnyebb a célközönséged meghatározása is. Ha például minőségi babakocsikat árulsz, akkor a célközönséged valószínűleg azok az édesanyák és édesapák, akik gyermeket várnak, vagy kisgyermekük van, viszonylag jól keresnek és 25-45 év közöttiek. Ha barkácsolással kapcsolatos termékeket árulsz, akkor a célközönséged lehetnek például a 20-50 év közötti, kertes házban lakó férfiak lehetnek - persze ne felejtkezz el a nőkről sem, viszont őket lehet, hogy máshogy és más termékekkel érdemes megszólítani, mint a férfiakat!
Hogyan képzeled el a leendő vásárlóid? Kik ők? Hús-vér embereket, személyeket képzelj magad elé! Írd le felsorolásszerűen, hogy kiket látsz magad előtt! Hány évesek, milyen a keresetük, mi érdekli őket, városban, vagy vidéken, lakásban, vagy kertes házban laknak, van-e autójuk, férfiak és/vagy nők, mekkora a keresetük, mik a hobbijaik, milyen a családi állapotuk, milyen problémákkal kell szembenézniük?
Ha vállalkozásoknak szeretnél értékesíteni, akkor természetesen vállalkozásokat képzelj magad elé! Mekkora és milyen tevékenységeket végző vállalkozásoknak lehet szüksége a termékedre? Szánj erre a feladatra elegendő időt, ne csapd össze!
A gyakorlatban a meghatározott célcsoportodnak csak egy részét fogod tudni elérni - szélsőséges példával élve: azokat például nehéz lesz elérned, akik nem Interneteznek. Minél több csatornán keresztül és minél céltudatosabban próbálod elérni leendő vásárlóidat, annál jobb eredményeket érhetsz el!
Gondosan őrizd meg és használd, újabb ötletek felmerülése esetén bővítsd, finomítsd a leírást, amivel a célközönséged meghatároztad! Szükséged lesz rá, mert eköré fogod tudni felépíteni a marketingedet, és ez lesz az alapja az ehhez szükséges kulcsszavak meghatározásának is!
2018-09-03 8:23