Azonnali látogatói forgalom webáruházadhoz - online hirdetések

2018-11-19 8:08
Azonnali látogatói forgalom webáruházadhoz - online hirdetések
A webáruház számára azonnali látogatói forgalmat lehet biztosítani fizetett online hirdetések segítségével. Az online hirdetések mindenki részére elérhetők minimális költségvetéssel is.

Az online hirdetések használata természetes, ha nem használod, jelentős lehetőségekből maradhatsz ki. Az elv leegyszerűsítve a következő: ha létezik olyan hirdetési lehetőség, ami megtérül, azaz kevesebbe kerül, mint az abból származó nyereség - nem árbevétel, hanem nyereség! -, akkor ott valószínűleg érdemes hirdetni. Úgy is mondhatnánk, hogy vállalkozásod számára ablakon kidobott pénz lenne nem élni a megtérülő hirdetési lehetőséggel; valószínű, hogy a konkurrenciáid közül többen is élni fognak a lehetőséggel!

Az egyik számodra is elérhető és legszélesebb körben használt hirdetési felület a Google Ads.

A Google Ads lehetőséget ad neked is arra, hogy általad megadott kulcsszóra megjelenjen a hirdetésed a kereső találati listáin a fizetett hirdetések között. Fizetned a Google-nek csak akkor kell, ha a látogatók rákattintanak a hirdetésedre, egy kattintás ára általában 30 Ft-tól néhány száz forintig terjed. A konkrét kattintásonkénti ár licit alapon kerül meghatározásra. Az ár nagy vonalakban attól függ, hogy mások ugyanarra a kulcsszóra, amire te is hirdetni szeretnél, mennyit hajlandók fizetni. Az olyan szavak esetében, ahol sok a konkurrens hirdető, valószínűleg többe kerül az elsők között szerepelni, mint ott, ahol nincsen, vagy kevés a konkurrens hirdető. A Google a rossz szándékú, többszörös, kattintásokat nagyrészt kiszűri, nem kell attól tartani, hogy valaki egymaga elkölti a napi büdzsédet.

A Google Ads segítségével helyi szinten, országos szinten, vagy akár világszinten lehetőséged van hirdetni minden további nélkül. Beállíthatod, hogy naponta maximum mekkora összeget szeretnél hirdetésre fordítani, vagy hogy melyik napokon és napszakokban jelenjen meg a hirdetésed. Bármikor és azonnal felfüggesztheted vagy folytathatod, bővítheted, szűkítheted az online hirdetési kampányaid.

A Google Ads segítségével kezdőként körül-belül 1-2 órán belül elkezdheted megszólítani a célközönséged; ha gyakorlottabb vagy, akkor 15-20 perc is már elegendő lehet egy új kampány elindításához.

Természetesen a hirdetési eredmények részletesen mérhetők, táblázatok és grafikonok segítségével elemezhetők, ez alapján a szükséges módosítások, finomítások folyamatosan elvégezhetők.

Indulj el egy darab kampánnyal, limitált napi költségkerettel, a legfontosabb kulcsszavaiddal és három hirdetésszöveggel! Próbálj a célközönséged fejével gondolkodni: ők milyen szavakkal keresnek az interneten akkor, amikor éppen a te termékeidet keresik? Használd a Google Ads beépített kulcsszótervező eszközét is, ami további ötleteket ad!

Használd a Google Ads konverzió követési lehetőségét is, amivel meghatározhatod, hogy melyik kulcsszavaid és melyik hirdetéseid hoztak vásárlásokat számodra! Használj kizáró kulcsszavakat, azaz adj meg olyan kulcsszavakat, amikre semmiképpen sem szeretnél hirdetni (ilyenek lehetnek például a "használt", "ingyen", stb. szavak). Ha valamelyik kulcsszavad sok látogatót hoz, de vásárlót egyet sem, akkor érdemes lehet az adott kulcsszót kikapcsolni és helyette más, jobban konvertáló (több vásárlást hozó) kulcsszóra többet költeni és/vagy új kulcsszavakkal bővíteni a kampányt.

Az újonnan indított hirdetések nyomon követésére és elemzésére érdemes az első egy-három hét folyamán több időt fordítanod, naponta ellenőrizned a hirdetéseid statisztikai adatait, kiadásokat, kattintások számát, stb., majd ahogy hirdetésedet egyre jobban finomhangoltad, ezzel arányosan elegendő egyre kevesebb időt szánnod a kampányokra. Egy megfelelően beállított kampány esetében nem kell jelentős időbefektetéstől tartanod, még ha másodállásban, vagy hobbiként üzemelteted is a webáruházad, nem az online hirdetések kezelése fogja elrabolni az időd!

A Google Ads mellett népszerűek a Facebook hirdetések is. A Facebookon lehetőséged van többek között a Post-jaid kiemelésére vagy az oldalaid hirdetésére is. A Facebook esetében a célzás nem annyira precízen állítható, mint a Google Ads esetében. A Facebook hirdetéseidhez korosztály, nem, érdeklődési kör és hasonló paraméterek segítségével tudod leszűkíteni azt a kört, akinek meg szeretnéd jeleníteni a hirdetésed. Ha készítettél a vállalkozásod számára Facebook oldalt, akkor érdemes kipróbálnod az oldalad hirdetését, mert 1-2 hét alatt és akár már néhány ezer forintos büdzséből like-olókat, követőket szerezhetsz! A Facebook esetében is beállíthatod például a napi költekezési limited, így biztosítva, hogy a hirdetésekre fordított kiadásaid ne léphessék túl a kereted.

Ne feledd, a konkurrenciád is valószínűleg használja az online hirdetésekben rejlő lehetőségeket, te se maradj ki, pörgesd fel vállalkozásod!

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez Business témakörben!

« Vissza
2018-11-19 8:08

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák