A nofollow linkek mégis számítanak!

2019-09-16 8:20
A nofollow linkek mégis számítanak!
A keresők találati listáin való megjelenés és keresőoptimalizálás szempontjából nagyjából 15 éve jelentős szerepet töltenek be az ún. nofollow linkek, azaz az olyan hivatkozások, melyek rendelkeznek a rel="nofollow" attribútummal. A nofollow-val jelölt linkek célja eredetileg az volt, hogy a keresőrobotok ezeket nem követték le, így kontrollálni lehetett azt, hogy például a Google a weboldalunkon lévő linkek közül melyeket kövesse és melyeket hagyja figyelmen kívül.

A nofollow linkek például a blogok, fórumok spam bejegyzéseivel szembeni harc egyik eszköze, de használható a fizetett hirdetések és linkek jelölésére is. Nofollow linkeket akkor használunk, ha valamilyen okból nem szeretnénk, ha nem szeretnénk, hogy a linket a keresők a rangsorolás során figyelembe vegyék.

2019. szeptember 10-én a Google újabb link attribútum értékeket vezetett be, így már nem csak a nofollow, de a rel="sponsored" és a rel="ugc" érték is használható. Sponsored értékkel javasolt megjelölni minden olyan linket, ami fizetett hirdetés, szponzoráció, vagy egyéb megállapodás révén került az oldalra, UGC értékkel (User Generated Content) pedig a weboldal látogatói által előállított tartalmakra mutató aloldalakat lehet belinkelni.

Az új értékek bevezetése mellett lényeges változás, hogy ettől kezdve a nofollow érték is csak egy tippet jelöl a Google számára, nem pedig a link követésének az egyértelmű letiltását jelenti. Ha a keresőrobot egy linket olyan linket talál, ami nofollow, sponsored, vagy ugc attribútummal rendelkezik, akkor a Google algoritmusa dönti el, hogy az adott linket kövesse-e és hogyan használja fel a rangsorolás során. Ennek az az oka, hogy a nofollow linkek is hasznos információt jelentenek, melyet a Google algoritmusa ettől kezdve számításba vesz nem csak a rangsorolás, de a spamelés, és különböző black hat SEO linképítések és technikák hatékonyabb kiszűrése céljából.

Érdemes átgondolni és szükség esetén módosítani a weboldalakon a linkeket a fentiek szerint. A Google erre vonatkozóan különböző ajánlásokat tesz, melyek elképzelhető, hogy ahogy az adatok érkeznek, finomodni, változni fognak. A jelenlegi ajánlások szerint nem kötelező, de javasolt a nofollow linkeket végignézni és vagy lecserélni, vagy kiegészíteni a sponsored, és/vagy ugc értékkel értelem szerűen. Egy linkhez több érték is tartozhat, tehát a rel="nofollow sponsored" is megfelelő. A linkek módosítását 2020. március 1-ig érdemes elvégezni, mert a Google rangsorolási algoritmusa ettől a dátumtól kezdődően fogja az új attribútumokat ténylegesen számításba venni.

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez SEO témakörben!

« Vissza
2019-09-16 8:20

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák