Gyakori félreértések a SEO-val kapcsolatban

2019-03-04 8:16
Gyakori félreértések a SEO-val kapcsolatban
A keresőoptimalizálást sokan a keresők kijátszásaként, különböző rövid távon esetleg működő trükközésnek tekintik. Ők olyan módszereket és technikákat keresnek és vetnek be, amik a keresők, így a Google irányelveinek és ajánlásainak ellentmond.

A keresők SEO irányelvekben rögzítik azokat a célokat, módszereket és technikákat, amik megengedettek és egyúttal hosszú távon a weboldalak érdekeit és természetesen a keresők találati listáinak a minőségét is megtartani, illetve javítani hivatottak. A minőségi és egyedi tartalmak, minőségi linkek, rendszeresen újabb és újabb tartalmakkal bővülő honlapok, jól felépített HTML kód és navigációs rendszer, megfelelően kitöltött html meta adatok és jól használt heading tag-ek (html címsorok) képzik már sok-sok éve a helyes SEO stratégia alapjait.

Ezzel szemben a másolt tartalmak esetleg szöveggenerátorokkal, szócserélő módszerekkel kombinálva, hirtelen nagy mennyiségű és/vagy rossz minőségű linkhálózat felépítése, generált kulcsszókombinációk alapján felépített számtalan aloldal készítése automatizált módszerekkel, az aloldalakon a kulcsszavak köré és a keresők megtévesztése céljából írt, vagy generált szövegek használata, stb. hosszú távon nem kifizetődő. Nincs értelme a kulcsszavak felsorolásának, rejtett - például fehér alapon fehérrel írt, vagy rejtett elemekben elhelyezett - szövegek használatának. Sokan, akik ilyen technikákat használnak, tisztában vannak vele, hogy az így esetlegesen elért eredmények legjobb esetben is rövid távúak lehetnek, ezért számos domain nevet vásárolnak és párhuzamosan számos honlap változattal próbálkoznak, ez is a spam-elés egy fajtája és a jelenség ellen a keresők folyamatosan küzdenek.

Bár a trükkök és spam technikák működhetnek rövid távon, hosszú távon az alkalmazásuk kockázatos. A keresők organikus találati listáin a mindenkori irányelveknek ellentmondó technikákkal feljebb tornázott weboldalakra általában nem építhető stabi látogatói forgalom, mert ahogy a keresőmotorok fejlődnek, előbb-utóbb kiszűrik az ilyen weboldalakat, így azok ilyenkor azonnal és látványosan visszaesnek. Nem érdemes egy weboldal, vagy akár egy teljes vállalkozás sikerét ilyen instabil pozíciójú honlapokra építeni, ez nem nevezhető hosszú távon jó stratégiának.

Ha valaki hosszú tárvra tervez, akkor mindenképpen érdemes betartania a keresők irányelveit, mert a keresők találati listáin a jó helyezések leginkább így érhetők el és tarthatók fenn. Sokan bele is kezdenek a helyes módszerekkel történő optimalizálásba, de hamar feladják, türelmetlenségük miatt trükkökhöz folyamodnak. Ha keresőoptimalizációba kezdesz, akkor készülj fel arra, hogy a folyamat sok energiát, sok rendszeresen végzett munkát és sok időt is igényel. Igazán jó és stabil első oldali eredményeket 3-6-12 hónapos havi, vagy akár heti rendszerességű munka árán lehet elérni a megcélzott kulcsszavaktól és a konkurrens weboldalak SEO-tevékenységeitől függően.

Törekedj a minőségi, egyedi és a látogatók számára érdekes és valói értéket hordozó tartalmakra! Határozd meg a célközönséged, ami alapján végezz kulcsszókutatást, határozd meg azokat a kulcsszavakat, amiken keresztül a célközönséged tagjait el szeretnéd érni! Használj az irányelveknek megfelelő URL címeket, navigációs rendszert, reszponzív honlapot, töltsd ki megfelelően a html meta adatokat és a címsorokra is ügyelj! A kulcsszavaid felhasználva készíts érdekes és egyedi tartalmakat rendszeresn. Készíts blogot, használj hír modult! Ne csak a szövegeket, de a képeket is optimalizáld! Építs minőségi linkeket, ne menj bele olcsó, vagy hirtelen irreálisan nagy mennyiségű linkeket ígérő lehetőségekbe! Ha a SEO-t egy erre szakosodott cégre bíznád, akkor ha egy cég irreálisan gyors megoldásokat ígér, legyél nagyon körültekintő! Építsd a közösségi média oldalad is, töltsd fel oda is a friss tartalmaid, gyűjts követőket!

Használd mindezeket a helyes SEO a technikákat együttesen és kitartóan!

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez SEO témakörben!

« Vissza
2019-03-04 8:16

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák