Hogyan készíts hatékony FAQ, azaz GYIK oldalt?

2019-01-21 7:49
Hogyan készíts hatékony FAQ, azaz GYIK oldalt?
Egy GYIK, azaz GYakran Ismételt Kérdések gyűjteménye (angolul Frequently Asked Questions, azaz FAQ) egyszerű és mégis nagyon hasznos kiegészítője lehet a webáruházadnak. Időt spódolhat neked, segítheti a munkád és növelheti az eladásaid.

Egy jól felépített GYIK oldal túllép azon, hogy a gyakran neked feltett kérdésekre ad választ. Adunk néhány tippet a tökéletes GYIK oldal elkészítéséhez:

1. lépés:
Ha az ügyfeleid, vásárlóid közül többen ugyanazt a kérdést teszik fel neked, akkor biztos lehetsz benne, hogy a feltett kérdések nem csak bennük, de sokkal többekben is felmerült már, csak nem mindenki veszi a fáradtságot, hogy megkérdezze tőled.

Éppen ezért érdemes rászánnod néhány percet és összegyűjtened a leggyakrabban feltett kérdéseket, ehhez nézd vissza az elmúlt időszakban az ügyfeleidtől kapott e-maileket is!

A leggyakoribb kérdéseket gyűjtsd össze és írd meg a kérdésekre adott válaszokat!

2. lépés:
Fogalmazz meg olyan valós és fontos kérdéseket is, melyekre megnyugtató és pozitív választ tudsz adni! Például biztosítsd a vevőid a biztonságos kiszállításról, az esetlegesen felmerülő problémák gyors orvoslásáról, ha például törékeny termékeket is kínálsz, térj ki a törésbiztos csomagolási megoldásaidra, stb. Térj ki a termékeiddel és a vásárlással kapcsolatos olyan kérdésekre, amikre maguk a termék oldalak nem adnak esetleg választ. Oszlasd el a kételyeket!

3. lépés:
Térj ki a vállalkozásodra, szakértelmedre is, például tedd fel a következő kérdéseket: Mióta foglalkoznak ezekkel a termékekkel? Milyen referenciákat tudnak mutatni? És válaszolj rájuk röviden, tömören, írd le azt, amire méltán büszke lehetsz! Látszódjon, hogy fontos számodra a vállalkozás, a termékek és a vásárlóid!

4. lépés:
Használd a GYIK oldalad keresőoptimalizálásra is! Úgy írd meg a kérdéseket és a válaszokat, hogy azokban szerepeltesd a legfontosabb kulcsszavaid és használj linkeket is a válaszokban. A linkekre kattintva az érdeklődőket irányítsd arra az aloldalra - ami lehet például egy adott termék, vagy kategória oldal, blog bejegyzésed, stb. -, ahol azonnal további információk találhatók az adott kérdéssel kapcsolatosan!

Ha adott kérdésre hosszabban kifejtve, képekkel és videókkal színesítve is tudsz válaszolni, akkor érdedmes lehet egy-egy külön aloldalon megtenned ezt, a GYIK oldalon csak hivatkozz a részletesebb aloldalakra!

Érdemes a GYIK oldalon tömör, rövid, egyenes és egyértelmű válaszokat adnod. Az egyenességed és a pozitív hozzáállásod a vásárlók bizalmát növelhetik, ráadásul az esetleges félreértések elkerülése mindenki érdeme, mert ezzel az elégedetlen vásárlóid száma és a visszaküldött termékek mennyisége is csökkenthető!

Miután elkészültél a GYIK oldaladdal, olvasd el az összes kérdést és a rájuk adott válaszokat! Válaszonként és összességében azt kell sugallnod, hogy érdemes téged választani, ennek tükrében finomítsd a válaszokat, ha szükséges!

Az elkészült GYIK listád töltsd fel egy új aloldalra és linkeld be a menükből és/vagy akár a kapcsolatfelvételi oldaladra is illeszd be, így aki kérdezni szeretne, lehet, hogy azonnal választ is talál!

Időnként frissítsd, újabb felmerülő kérdések esetén bővítsd a GYIK oldalad!


Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez Business témakörben!

« Vissza
2019-01-21 7:49

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák