Hogyan javíthatod a Shopstart webáruházad Google-ben elért pozícióit - HTML Meta adatok megadása

2018-09-24 8:29
Hogyan javíthatod a Shopstart webáruházad Google-ben elért pozícióit - HTML Meta adatok megadása
Töltsd ki a legfontosabb meta adatokat!

A meta adatok a webáruház aloldalainak tartalmát foglalják össze a keresőrobotok és a leendő látogatók számára. A meta adatok tehát a Google és más keresők számára kiemelten fontosak, a jól meghatározott és precízen kitöltött meta adatok jelentik a keresőoptimalizáció egyik alappillérét . A meta adatok és a Shopstart webáruházakban könnyedén szerkeszthetők. Ügyelj arra, hogy a meta adatokat a Google találati listáin megjelenítheti, ezért szólítsd meg ezeken keresztül is a célközönséged!


A nyitólap és illetve egyéb szöveges aloldalak meta adatainak megadása


A Shopstart webáruházad adminisztrációs felületén a különböző tartalmi aloldalak, így például a nyitólap, a kapcsolatfelvételi oldal, stb. meta adatait az Oldalkezelő modulban az Aloldalak kezelése menüpontban tudod megadni, módosítani.

Kezdd a nyitólappal! Kattints a nyitólap sorában található ceruza ikonra a szerkesztéshez! Először add meg a webáruházad címét! Használj a webáruházban kapható termékekre leginkább jellemző, legfontosabb kulcsszavakat! Például ha ékszereket értékesítesz, akkor a webáruházad nyitólapjának címsora legyen például: "Ékszer webáruház - kedvező árak, gyors kiszállítás" vagy "Gyönyörű ékszerek kedvező áron - rendkívüli akció"! A címsorok mindig maximum 5-7 szóból álljanak, legyenek lényegre törőek és figyelemfelkeltőek!

Add meg az úgynevezett meta leírást is, amit a "Keresőoptimalizálás" fül alatt találsz! Röviden, tömören, 1-2 mondatban foglald össze, hogy miről szól a webáruházad, és ne felejtsd el a fontos kulcsszavakat is szerepeltetni a leírásban!

A meta kulcsszavak mezőt is kitöltheted, bár a Google algoritmusa sok éve ezt a mezőt figyelmen kívül hagyja, más keresők esetében azonban lehet jelentősége a meta kulcsszavaknak.

Ha a nyitólappal elkészültél, lépj tovább és az összes aloldalhoz add meg a címsort, meta leírást és esetleg néhány kulcsszót is! Tedd ezt úgy, hogy a megadott szövegek minden aloldal esetében eltérőek legyenek, tehát ne másold be ugyanazt a címsort, vagy meta leírást több aloldalhoz!

Például a kapcsolatfelvételi oldal neve lehet: "Ékszer webáruház - kapcsolatfelvétel, elérhetőség", míg Meta leírásra egy jó példa: "Vedd fel velünk a kapcsolatot, 24 órán belül válaszolunk! Várjuk jelentkezésed e-mailen vagy telefonon!"

Amikor egy aloldalt létrehozol, akkor a rendszer az aloldal címéből generálja számodra a URL címet, ami az esetek többségében teljesen megfelelő. Ha nagyon precíz és alapos szeretnél lenni, akkor még az általad létrehozott aloldalak URL címét is megváltoztathatod, abból a célból, hogy az aloldalaid URL címe beszédes és könnyen megjegyezhető legyen, ráadásul ez is tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat. A URL címek megadásakor ügyelj arra, hogy lehetőleg csak az angol abc kisbetűit, számokat és a szavak elválasztására kötőjeleket használj! Más karakterek - még a szóközök, /-jel, ékezetes betűk - használatát kerüld!

Az aloldalak meta adatainak a kitöltése 10-15 percet igényel, mégis ez az egyszerű lépés az alapja a további keresőoptimalizációnak!


A termékkategóriák és a termékek meta adatainak megadása

A Shopstart webáruház minden termék kategóriádhoz és termékedhez az általad megadott kategória, illetve termék nevéből, gyártójából, termékkódjából generált meta adatokat készít teljesen automatikusan. Ha esetleg adott kategória, vagy termék esetében te magad szeretnéd megadni, finomítani a meta adatokat, akkor természetesen erre is lehetőséged van! Az adminisztrációs felületen a Termékek modulban válaszd ki a szóban forgó kategóriát, vagy terméket, nyisd le a Keresőoptimalizálási és haladó beállításokat, ahol megadhatod a meta adatokat. Ha valamelyik mezőt üresen hagyod, a webshop automatikusan a generált értékekkel fog dolgozni.



Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez SEO témakörben!

« Vissza
2018-09-24 8:29

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák