Így add el termékeid online!

2022-04-19 10:31
Így add el termékeid online!

Örömmel készítesz szép, ötletes, praktikus, környezetbarát és/vagy egészséges termékeket és szeretnéd megosztani másokkal is? Különböző beszálltóktól, nagykereskedőktől szerzed be a termékeket? Saját brandet építenél?


Összefoglaltuk az online értékesítés elindításának fontosabb lépéseit, melyeken az alábbi sorrendben javasoljuk, hogy haladj végig, mert a lépések egymásra épülnek! Ha webshop nyitást tervezel és ezzel kapcsolatosan kérdésed van, kattints ide, szívesen válaszolunk!

1. Az online értékesítéshez első lépésben valamilyen vállalkozási forma szükséges, lehetsz egyéni vállalkozó, vagy alapíthatsz egy céget is, például Bt-t, vagy Kft-t. A várható forgalomtól függően érdemes a számodra legmegfelelőbb adózási formát választanod, amit a forgalmad és a vállalkozásod növekedésével majd szükség szerint át tudsz alakítani. Kisebb forgalom mellett választhatsz ÁFA alanyi mentességet, ha kisgyermeket nevelsz, akkor GYED, CSED, stb. mellett is eltérőek lehetnek a szabályok. Tevékenységi kört tekintve a Csomagküldő, internetes kiskereskedelemre lesz szükséged (TEÁOR'08 kód: 4791). Ezt a kérdéskört mindenképpen érdemes megbeszélned vállalkozásod már meglévő, vagy leendő könyvelőjével, akinek a szolgáltatásaira szintén szükséged lesz.

A legegyszerűbben létrehozható és megszüntethető vállalkozási forma az egyéni vállalkozás. A nyilvántartásba vétel akár online is elitézhető a NAV online felületén, melyet követően a NAV kiállítja az adószámod és a nyilvántartási számod.

Ha valamilyen cégformát választasz, akkor a legegyszerűbb, ha egy erre szakosodott ügyvédet, vagy ügyvédi irodát bízol meg a cégalapítással. Ehhez személyes jelenlét szükséges, a dokumentumokat az ügyvéd jelenlétében alá kell írnod és a személyes okmányaidra (személyi igazolvány, lakcímkártya és adókártya) is szüksége lesz az ügyvédnek, ezért ezeket mindeképpen vidd magaddal. A cégalapítás illeték köteles, az ügyvédi költségek pedig ügyvédenként változnak, ezért az általad kiválasztott ügyvédnél tudsz érdeklődni a pontos költségek felől.

2. A tevékenységi köröd be kell jelentened a vállalkozásod székhelye szerint illetékes önkormányzatnál, az ehhez szükséges bejelentő lap általában elektronikusan is letölthető az adott önkormányzat honlapjáról. Az adatlapot kitöltve, a Postán megvásárolható néhány ezer forintos illetékbélyeg felragasztását követően kell az önkormányzatnál beadnod, cserében egy igazolást fogsz kapni, amit a Kormányablakban kell leadnod. Egyéni vállalkozásod be kell regisztrálnod a Kereskedelmi és Iparkamarához is (díjmentes).

3. Szükséged lesz egy, vagy több online felületre, amin megjeleníted és értékesíted a termékeid. Ennek első lépése lehet egy profi, megfizethető és igény szerint bővíthető webáruház megnyitása, itt történnek majd a tényleges termék eladások. Mi az ingyenesen kipróbálható Shopstart.hu-t javasoljuk erre a célra, de természetesen más lehetőségeket is próbálj ki. A Shopstart.hu-t előfizetési kötelezettség nélkül kipróbálhatod, a felmerülő kérdésekre elérhetőségeinken szívesen válaszolunk!

Online felületeiden fontos a vásárlóid számára könnyű kezelhetőség mellett a jó minőségű, szép és letisztult arculat, ami már első pillantásra megragadja a vásárlók figyelmét. Ha a webshopod arculata szép, rendezett, a termékfotóid is kiváló minőségűek, akkor ezzel azt közvetíted a vásárlók felé, hogy te magad és a vállalkozásod is igényes, komolyan veszed és szereted a munkád, melyet szívesen végzel. Mindez a vásárlókban azt a benyomást keltheti, hogy a termékeid is igényesek, jó minőségűek, nem csak öröm lesz nálad vásárolni, de biztonságos is, hiszen egy komoly és megbízható vállalkozás áll a háttérben. A Shopstart.hu esetében több, mint 250 használatra kész, mobilbarát és egyediesíthető arculatminta közül választhatsz, de ha ránk bíznád a webdesign kialakítását, akkor erre is vannak megoldásaink.

4. Vállalkozásodhoz és webshopodhoz érdemes saját domain nevet is választanod (például www.tesztafinomsagok.hu), a domain név választásával kapcsolatosan itt olvashatsz ötleteket. Shopstart webshopodhoz vállaljuk saját domain neved regisztrációjának ügyintézését is.

5. Kezdetben, kisebb csomagszám esetén a csomagokat feladhatod a Postán, de érdemes már a webshopod indulásakor szerződnöd egy vagy több futárcéggel, aki/akik a termékeid gyors kiszállítását fogják végezni. Érdemes a házhoz szállítás mellett a különböző csomagpontokra történő kiszállítási lehetőségekre is gondolnod (GLS csomagpontok, MPL PostaPontok, FoxPost, DPD, stb.), mert ez is egy költséghatékony, széles körben ismert és elterjedt módja a csomagok vásárlókhoz történő eljuttatásának. Csomagpontokat és csomagautomatákat akkor érdemes igénybe venned, ha a termékeid nem túlzottan nagy méretűek, vagy nehezek, mert a csomagautomaták fiókjai méret- és súlykorlátosak.

6. Az értékesítéshez szükséged lesz egy számlázó programra is. Érdemes olyan számlázó programot használnod, ami összeköthető a webáruházzal, így a webshopodba beérkező számlák kiállítását néhány kattintással el tudod végezni, nem kell a számlázási adatok begépelésére időd fecsérelned. Ha nem jelent problémát a számlák manuális kiállítása, akkor természetesen bármilyen, a jelenlegi jogszabályoknak megfelelő, célszerűen a NAV online rendszerébe bekötött számlázó programot használhatsz. Mi magunk a webáruházakkal összeköthető Billingo-t használjuk több éve, ezért ajánlani is tudjuk, a webáruházzal való összekapcsolást követően a számlázás csupán néhány kattintással megoldható. További, szintén a webshoppal összeköthető számlázó például a Szamlazz.hu, NaturaSoft készlet és számla professional, a ClearAdmin, stb. is.

7. A kereskedelmi tevékenységre és azon belül az online értékesítésre is különböző törvényi szabályozások érvényesek, amiket be kell tartanod. Fel kell tüntetned vállalkozásod adatait és elérhetőségeit a webshopban és a vásárlókat az őket megillető 14 napos elállási jogról is tájékoztatnod kell. Rendelkezned kell, a mindenkori törvényi szabályozásoknak megfelelő vásárlási feltételekkel (általános szerződési feltételek) és egy, a GDPR-nek megfelelő adatvédelmi tájékoztatóval, mely vállalkozásod adatvédelmi szabályzatára épül. Ez első ránézésre bonyolult feladatnak tűnhet, de szerencsére léteznek direkt a webáruházakra szakosodott jogászok, akik nem csak azt vállalják, hogy egyszer elkészítik vállalkozásodra szabottan a szükséges jogi dokumentációkat, hanem folyamatosan karban is tartják azokat, így a szabályozások változása, bővülése esetén is naprakész lehetsz! Mindenképpen egyeztess vállalkozásod ügyvédjével a webshopod megnyitása előtt, mert ő fog tudni a vállalkozásodra szabottan hitelt érdemlő jogi tanácsokat adni.

8. A megrendelt termékek díjának kiegyenlítése történhet utánvéttel, banki átutalással, vagy online fizetéssel. Az utánvét és a banki átutalás lehetősége semmilyen plusz teendőt nem jelent számodra, hiszen bankszámlával a vállalkozásodnak rendelkeznie kell, az utánvét kezelését pedig a szerződött futár intézi.

Bár nem kötelező, de javasolt online bankkártyás fizetési lehetőséget is kínálnod vásárlóid számára, mert ennek számos előnye van. Hogy ezek közül csak kettőt említsünk, az azonnali online fizetés lehetősége miatt növekedhet a sikeres vásárlások száma és előre megkapod a termékeid ellenértékét, ami komolyabb elköteleződést jelent a vásárlás mellett, mint például egy utánvétes megrendelés. Ha online bankkártyás fizetést is szeretnél biztosítani a vásárlóid számára, akkor ezt a szolgáltatást érdemes a vállalkozásod számlavezető bankjánál igénybe venni, amennyiben a bankod rendelkezik online bankkártyás fizetési lehetőséggel. Az OTP Banknak, a CIB Banknak, vagy a K&H Banknak például létezik ilyen szolgáltatása, de ha más banknál vezeted a számlád, akkor egyrészt nyithatsz az előbb említett bankok valamelyikénél is egy bankszámlát, vagy lehetőséged van olyan bankfüggetlen online fizetési szolgáltatók választására is, mint például a Barion, vagy a PayPal. Érdemes az egyes bankok és szolgáltatók ide vonatkozó tranzakciós díjait is megnézned és összehasonlítanod egymással, hogy a legkedvezőbb szolgáltatót tudd választani.

9. A webshopod látogatói forgalmát mérd és kövesd például az ingyenes Google Analytics segítségével, hogy nagyon hasznos információkat kaphass arról, hogy látogatóid melyik online felületről érkeznek, melyik hirdetésed milyen mértékben hatékony, melyik felületen érdemes a leginkább megjelenned, melyiken kell javítanod, stb., stb. Webshopod és online marketing csatornáid folyamatos tökéletesítése érdekében kövesd webáruházaid legfontosabb mérőszámait!

10. Ha mindezzel elkészültél, termékeid feltöltötted a webáruházba és készen állsz az első vásárlóid fogadására, akkor minél több platformon tedd közzé új webáruházad URL címét! Postold a webshopod hírét a Facebook és egyéb közösségi média oldalaidra, ha rendelkezel üzlethelyiséggel, akkor ott is hirdesd - például írd ki a kirakat üvegére a webshopod címét, adj minden vásárlódnak a számla mellé egy, a webshopban beváltható kupon kódot, stb.! Határozd meg a célközönséged és célzottan szólítsd meg őket: indíts fizetett online hirdetéseket a közösségi média felületeken és a Google keresőben is! Jelenítsd meg termékeid a Google Shopping felületén, az árukereső portálokon (pl. arukereso.hu, argep.hu, olcsobbat.hu, stb.) és a különböző piactereken, vagy egyéb felületeken is (például Etsy, Meska).

Sokan teszik fel a kérdést, hogy szükséges-e online fizetett hirdetéseket használni, és ha igen, akkor az mennyibe kerül. Azt követően, hogy megnyitottad a webáruházad, el kell jutnod a leendő vásárlóidhoz. Egyszerűen fogalmazva ha senkinek nem mondod el, hogy várod a webáruházadban, akkor senki sem fog tudni a lehetőségről, ezért nem lesz vásárlód. Értelemszerűen minél több emberhez szeretnél eljutni. Ezért népszerűsítened szükséges a webshopod, aminek az egyik gyors és hatékony módszere az online hirdetések használata. Termékeid árrésének meghatározásakor éppen ezért mindenképpen kalkulálj az online hirdetésekhez szükséges költségekkel is, mert ez is a rendszeres kiadásaidnak egy meghatározó tényezője lesz! Arra a kérdésre, hogy mennyibe fognak kerülni a hirdetések a következő kérdéssel lehet a legjobban válaszolni: Hány lennedő vásárlóhoz szeretnél eljutni? Az online hirdetésekre fordított kiadásokat te határozhatod meg, kisebb összegekkel, akár néhány tízezer forinttal is el lehet indulni, de értelemszerűen minél nagyobb a költségkereted, annál nagyobb forgalmat tudsz biztosítani vállalkozásod számára. De mégis hogyan tudod meghatározni, hogy melyik online csatornára mennyit költs? Az online hirdetések esetében a célod a minél magasabb megtérülés lesz, tehát például ha egy adott hirdetésre elköltesz 10.000 Ft-ot, akkor azt várod, hogy ebből 10.000 Ft-nál több bevételed származzon. Ha egy adott csatorna nem teljesíti ezt a feltételt, akkor azt érdemes lehet újragondolni (lehet, hogy az adott hirdetéssel nem a célközönséged szólítottad meg), vagy akár leállítani és a többi, jól működő, hasznot termelő csatornákra fordítani a hirdetési keretet. Ahogy vállalkozásod és a pénzügyi lehetőségeid nőnek, úgy tudod az online hirdetési kereded is növelni.

11. Építs hírlevél listát, jeleníts meg rendszeresen friss híreket, blog bejegyzéseket, érdekességeket webshopodban! Használj kupnokat és egyéb kedvezményeket, melyeket szintén ossz meg minél több felületen! Fordíts időt a webáruház keresőoptimalizálására is, vagy bízz meg ezzel egy szakembert, hogy a Google kereső ingyenes találati listáink is egyre jobb helyezéseket érhess el! Új vásárlóid mellett meglévő vásárlóidra is fordíts külön, kitüntetett figyelmet, adj nekik exkluzív ajánlatokat, kedvezményeket, termékeid használatával kapcsolatos praktikus információkat. Ne feledd: azok a vásárlók, akik egyszer már megtiszteltek bizalmukkal és elégedettek voltak, szívesebben vásárolnak nálad újból, vagy ajánlanak téged tovább ismerőseiknek!

Kezdd el akár már ma! Kattints ide és próbáld ki te is 14 napig ingyenesen saját a Shopstart.hu webáruházad és bővítsd vevőköröd az online térben!

Írásunkban igyekeztünk a legáltalánosabb teendőkre kitérni, de természetesen az adott vállalkozástól, a forgalmazott termékektől, stb. függően szükség lehet egyéb teendőkre is.

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez Business témakörben!

« Vissza
2022-04-19 10:31

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 3.38 millió ember vásárolt webáruházon keresztül, az online megrendelések száma átlépte az 52 millió megrendelést. A hazai online kiskereskedelem forgalma több, mint 909 milliárd Ft volt és ez az érték továbbra is évről évre jelentősen növekszik. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt mobilbarát, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Kipróbálom ingyen