A webáruház sikere múlhat a jól felépített termékkategória-rendszeren. Ha a kategóriarendszered logikus, intuitív és a látogatók által használt logika szerint épül fel, akkor a vásárlóid gyorsan és könnyen megtalálhatják azt, amit éppen keresnek, ezzel pedig a webshop forgalma, az eladásaid száma és a kosárérték is növekedhet. Az alábbi tippek mentén építsd fel webshopod kategória rendszerét:
- Gondolkodj a vásárlóid fejével, az ő logikájuk és szóhasználatuk szerint építsd fel a kategória rendszered!
- Ha több irányból, több logika szerint is megközelíthetők a termékek, akkor használj többféle kategórizálást! A Shopstart webshopok esetén erre is lehetőséged van (keresd a termékhivatkozásokat)!
- Kategória rendszered lehetőség szerint maximum 2-3 szintű legyen, ennél sokkal több szintű kategóriákat csak indokolt esetben használj! A termékeid minél kevesebb kattintással elérhetők legyenek, ez kiemelten legyen igaz a legkelendőbb termékeidre! Egy kategórián belül ne használj túl sok alktegóriát, mert a hosszabb listákat nehezebb átlátni, végignézni!
- Kategória rendszered valószínűleg egyszerűsíthető, ha vannak olyan kategóriáid, amikben csak kevés, 3-5 db termék található!
- A látogatók tájékozódását segítheted, ha minden kategóriádhoz saját, az adott kategóriára jellemző képet készítesz és töltesz fel!
- Mindenképpen érdemes a keresőoptmalizálásra is gondolnod! Válassz olyan kategória neveket, amik tartalmazzák a sokak által és sokszor keresett kulcsszavaid!