Mik azok a landoló oldalak és hogyan érdemes kialakítani őket

2019-02-11 8:09
Mik azok a landoló oldalak és hogyan érdemes kialakítani őket
Landoló oldalaknak a webáruházad olyan aloldalait nevezzük, melyekre különböző hirdetési kampányok, hírlevelek, vagy egyéb eszközök segítségével megszólított, jól meghatározott célközönség tagjai érkeznek a webshopodba. Mivel a landoló oldalakra mindig az adott marketing anyag által megszólított célközönség tagjai érkeznek, ezért ezek az oldalak kiemelkedően jó lehetőséget adnak a további célirányos kommunikációra.

Online hirdetések - például Google Ads, vagy Facebook hirdetések - esetén minden egyes hirdetéshez megadható a landoló oldal konkrét URL címe.

Hasonló módon hírlevelek kiküldése esetén a landoló oldal az az oldal, amire a hírlevélben általad elhelyezett linkek mutatnak.

A hatékony landoló oldalak mindig az adott hirdetés, hírlevél, vagy egyéb marketing anyagokhoz szorosan kötődnek, azoknak mintegy kiegészítéseként, folytatásaként jelennek meg. A landoló oldalak megválasztásakor ennek megfelelően mindig az adott marketing anyag tartalmának legjobban megfelelő aloldalt érdemes választanod, ami nem csak a webáruházad nyitólapja, hanem a megfelelő termék kategória, vagy termékoldal is lehet, illetve természetesen készíthetsz kifejezetten az adott célnak megfelelő - az adott célközönség megszólítására optimalizált - egyedi landoló oldalakat is.

Egyedi landoló oldal készítéséhez hozz létre egy új aloldalt a webáruházadban, az aloldalnak adj meg egy egyedi és könnyen olvasható, könnyen begépelhető URL címet, majd töltsd fel az oldalt a hirdetésen, hírlevelen, stb.-n keresztül megszólított célközönségednek szánt tartalommal! A landoló oldalad győzze meg arról a látogatód, hogy a legjobb helyen jár és hogy nálad megtalálja azt, amit keresnek, ami őt érdekli! Mutass be termékeket, keltsd fel a további érdeklődését, helyezz el a landoló oldalon linkeket, amelyeken keresztül továbbléphet az őt érdeklő termék kategóriákra, vagy termékekre, blog cikkedre, stb., stb. A landoló oldallal szolgáld ki a tőled telhető legjobban az adott céllal érkező látogatód! Minél célirányosabb a hirdetésed, hírleveled, vagy egyéb marketing anyagod, annál jobban behatárolható, hogy kiket szólítasz meg velük, így a landoló oldaladat is annál célirányosabban tudod felépíteni.

Ha például kerti szerszámokat árulsz, akkor hozz létre adott termékkörre specifikus hirdetéseket és azokhoz tartozó aloldalakat: hirdess külön a fűnyírókra, külön a fűkaszákra, külön a sövényvágókra, stb. és minden termékkörnek készíts saját landoló oldalt! Lehet ez egy termék kategória oldal is, amit kiegészítesz kategória leírással, de készíthetsz olyan egyedi aloldalt is, amin kiemeled a legjobb ajánlatokat, tovább navigálod a vevőid különböző szempontok szerint, felkínálsz kapcsolatfelvételi lehetőséget, ahol tőled, mint szakértőtől tudnak kérdezni, stb., stb.!

Készíthetsz olyan landoló oldalakat is, melyeket kifejezetten keresőoptimalizációs céllal építesz fel. Az ilyen landoló oldalakkal mindig az a cél, hogy az adott aloldal a keresőkben minél jobb helyezéseket érjen el. A keresőoptimalizációs céllal készített landoló oldalak egy meghatározott kulcsszó, vagy kulcskifejezés áll, magának az aloldalnak az elkészítésére ugyan azok a főbb szabályok érvényesek, mint az egyéb keresőoptimalizálásra:
  1. A landoló oldal URL címében szerepeltesd a kiválasztott kulcsszót, vagy kulcskifejezést!
  2. Az oldal HTML címsorában és HTML meta adataiban is szerepeltesd a kiválasztott kulcsszót, vagy kulcskifejezést!
  3. Az oldal tartalmában helyezz el h1 címsort, amiben szintén szerepeltesd a kiválasztott kulcsszót, vagy kulcskifejezést!
  4. Az oldal mindenképpen teljesen egyedi szöveget tartalmazzon, ne másolj sehonnan és szerepeltesd, de ne túl sokszor a kiválasztott kulcsszót, vagy kulcskifejezést!
  5. Webáruházról lévén szó, szólítsd fel az oldalon a látogatókat vásárlásra, hírlevél feliratkozásra, kapcsolatfelvételre, kínálj nekik cserébe kupon kódot, valamilyen exkluzív tartalmat, stb.!
  6. Linkeld be a webáruházon belül az új aloldalt és lehetőség szerint minél több honlapról is linkeld be az aloldalt!

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez SEO témakörben!

« Vissza
2019-02-11 8:09

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák