Kik nyereségesek az Interneten?

2018-10-29 8:01
Kik nyereségesek az Interneten?
Sokan teszik fel nekünk a kérdést, hogy ez és ez a webáruház vajon hogy csinálhatja, vajon miért és hogyan megy nekik ilyen jól, stb. "Mit lehetne tenni, hogy az én webáruházam is ilyen jól menjen?"

Minden cégnek saját üzletpolitikája, felépített kapcsolatrendszere, tőkéje, felhalmozott tudása, lehetőségei vannak, ezt a tudást pedig féltve őrzött titokként kezelik. Ettől függetlenül megragadható néhány általános ismérv, amik a nyereséges webáruházakra, illetve az azok mögött álló cégekre jellemzőek. Nézzünk néhányat ezek közül:

Eleve nyereséges üzlete van: a webáruház általában az olyan vállalkozások kezében nyereséget termelnek, akiknek már a webáruház megnyitása előtt is jövedelmező kereskedelmi tevékenységet folytattak. Ők komoly, minőségi, a meglévő és a leendő vevőik igényeire szabott webáruházat tudnak készíteni, és a meglévő vevőiket jelenthetik a webshopjuk kezdő vevőkörét. Tapasztalataikat beépítik a webáruházba, konkrét terveik, elképzeléseik vannak, melyeket a vállalkozásukban felgyülemlett adatokra építenek, terveik jól megvalósíthatóak.

Megfelelően nagy árrés: minél bizonytalanabb egy vállalkozás működésének és/vagy a webáruháznak a megtérülése - például azért, mert az adott területen még kezdőnek számít a vállalkozó -, annál fontosabb, hogy megfelelően magas árréssel vágjon bele a kereskedelembe. Ha eleve túl alacsony az árrés, akkor könnyen kialakul az a helyzet, hogy a webáruházból származó bevétel kb. arra elegendő, hogy eltartsa a webáruház fenntartását, de számottevő profitot nem termelni nem tud. Fontos minél részletekbe menőkig felmérni a lehetőségeket még a vállalkozás elindítása előtt! Minél nagyobb árrést lehet elérni a termékek eladásakor, annál nagyobb pénzügyi mozgástere lehet a vállalkozásnak, ezért növekedni is gyorsabban fog tudni.

Online jól eladható termékek forgalmazása: fontos, hogy nem minden adható el azonos megtérüléssel az Interneten. Nem csak az előző pontban említett árrés számít, de az is, hogy egy termék eladása mekkora ráfordításokat követel meg. Mekkora lesz a hirdetési költség? A műszaki cikkek például az Interneten legjobban eladható termékek közé tartoznak; nem szükséges a személyes jelenlét, a legtöbb esetben kézbe venni sem szükséges a termékeket vásárlás előtt, az Interneten hamar minden információ és vásárlói vélemény is elérhető. Ezzel szemben például az egyedi kézműves termékek közül sokra ez ilyen formában nem igaz, ebben az esetben bármilyen jó fotók segítségével is legyenek a termékek bemutatva, a személyes megtekintés, a termékek kézbe vételére szükség lehet. Ha viszont erre (a termékek megtekintésére) lehetősége van a vásárlóknak, mert rendelkezel egy üzlethelyiséggel is, akkor a webshop kiváló kiegészítője tud működni az üzletednek!

Jó hírnév: nehéz és sok ideig, reálisan évekig tart felépíteni, lerombolni viszont pár nap is elég. Nem vitás, hogy a jó hírnév és a széleskörű ismertség jelentős, visszatérő és új vásárlói réteget is vonz! A hírnevet sokba kerül felépíteni (időben és energiában és egyéb ráfordításokban is), de ez később sokszorosan meg tud térülni!

Jó szakemberek: a webáruház első napjától kezdve fontos - és egyúttal a jó hírnév megszerzésének egyik alapköve is - a korrekt és gyors kiszolgálás mellett, hogy a felmerülő kérdésekre, problémákra jól képzett és tapasztalt szakemberek válaszoljanak és igazi megoldásokat nyújtsanak!

Vásárlói forgalom megteremtése: ha az árrés megfelelően magas, a termékek online jól értékesíthetők, elkészült a profi webáruház, akkor minden készen áll a látogatók fogadására. A következő lépés az online vásárlói forgalom megteremtése. Ennek eszköze a keresőoptimalizálás, szakértői blog üzemeltetése, a közösségi médiában való rendszeres és minőségi megjelenés és az online hirdetések megfelelő egyensúlyának a felépítése és fenntartása.

Keresd meg te is azokat a pontokat, amiken javítani tudsz és tedd jövedelmezőbbé vállalkozásod! Készíts és ossz meg rendszeresen érdekes cikkeket, ötleteket, videókat! Keress és fedezz fel új utakat és lehetőségeket! Tűzz ki elérendő konkrét célokat és valósítsd meg őket lépésről lépésre! Ha egy év múlva visszanézel, látni fogod, mekkora utat tettél meg!

Ha tetszett a cikkünk, oszd meg és kövess minket a Facebookon, Pinteresten!

Ha webáruház nyitást tervezel, vagy hatékonyabb webshopra váltanád a jelenlegit, várunk téged is a www.shopstart.hu-n!

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez Business témakörben!

« Vissza
2018-10-29 8:01

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák