A Google Analyics segítségével gyakorlatilag minden lényeges, a webáruház látogatottsági forgalmát érintő kérdésre választ kaphatsz: adott időszakon belül honnan hány látogató érkezett, hány vásárlás történt, honnan érkeztek a webáruházba azok a látogatók, akik vásároltak is; akik a Google keresőből érkeztek, pontosan mire kerestek rá, mikor a webáruházba érkeztek, stb., stb.
Ha még nincsen Google Analytics fiókod, de a webáruházad készen áll a vevők fogadására, akkor
kattints ide és hozz létre egy Google Analytics fiókot webshopod számára!
A Google Analytics fiókohoz tartozik egy azonosító, ezt megtalálod az Analytics felületén. Az azonosítót másold be a Shopstart webáruházad adminisztrációs felületén a Beállítások / Beállítások, tartalmak menüpontban található Google Analytics azonosító nevű mezőbe! A Shopstart webáruházak esetében még a Google Analytics követőkódot sem kell bemásolnod a webshopba, a rendszer az általad megadott azonosító alapján GDPR-kompatibilis módon összekapcsolódik a Google Analytics-sel!
A vásárlások adatainak integrálásához a Google E-Commerce integráció is szükséges a Google Analyticsen belül, így az eladások számára, értékére, az eladott termékek darabszámára vonatkozó statisztikákat is kaphatsz! Google E-Commerce integrációhoz két lépés szükséges: 1. a Google Analtytics fiókodban kapcsold be az E-Commerce szolgáltatást, 2. a Google Analytics azonosítódat másold be a Shopstart webáruházad adminisztrációs felületén a Beállítások / Beállítások, tartalmak menüpontban Google Analytics E-Commerce azonosító nevű mezőbe is! (Ugyanazt az azonosítót, amit előzőleg már megadtál ugyanitt a Google Analytics azonosító nevű mezőben!)