Webáruházad kulcsszavainak meghatározása

2018-09-10 8:28
Webáruházad kulcsszavainak meghatározása
A megfelelő kulcsszavak meghatározása döntő fontosságú lehet abban a tekintetben, hogy sikerre tudod-e vinni a vállalkozásod, ezért ez egy nagyon fontos és odafigyelést igénylő feladat.

Ahhoz, hogy a webáruházad hatékonyan tudd hirdetni és keresőoptimalizálni, meg kell határoznod azokat a kulcsszavakat, melyek alapján és melyek köré fel fogod építeni a hirdetéseid, a linkjeid, cikkeid, közösségi média tartalmaid, stb.

A feladat kiindulópontját jelentheti a célközönséged meghatározása, ezért ha még nem végezted el ezt a feladatot, akkor kattints ide, olvasd el korábbi írásunkat, majd térj vissza ide!

Mindig tartsd szem előtt, hogy nem az az elsődleges célod, hogy minél több látogatója legyen a webshopodnak, hanem hogy minél több potenciális vásárlót szólíts meg!

Kezdd az egyértelmű, legegyértelműbb, a webshopodra és termékeidre jellemző kulcsszavakkal!

Ha például babakocsikat árulsz, kezdheted az alábbiakkal:
babakocsi
babakocsi ár
babakocsi vásárlás
babakocsi akció
babakocsi webáruház
babakocsi webshop
babakocsi áruház
minőségi babakocsi
stb.

Ha adott márkával, vagy márkákkal foglalkozol, a márkaneveket is sorold fel, pl.: márka1 babakocsi vásárlás, márka2 babakocsi vásárlás, stb.

Add a listához a célközönséged leíró legfőbb, legjellemzőbb kulcsszavakat is, például:
kisgyermekes anyák
kisgyermekes apák
kisgyermekes szülők
kisgyermekes családok
stb.

Ha termékeid speciálisak valamilyen szempontból, akkor ez is fontos, például ha sport babakocsikat vagy autóba könnyen betehető babakocsikat árulsz, akkor az alábbi kulcsszavakat is érdemes lehet megvizsgálnod:
sport babakocsi
babakocsi autós hordozóval
stb.

Minél több szóból áll a kulcsszavad - helyesebben ezek már ún. kulcskifejezések -, valószínűleg annál specifikusabbak és annál kevesebbszer írják be őket a keresőbe, viszont annál pontosabban leírják, hogy az adott Internetező mit keres, ezért az online hirdetéseket első körben ezek köré lehet érdemes felépítened! A specifikus kulcskifejezésekre kisebb a keresések száma, de kisebb a verseny is és pontosabban tudod megszólítani az érdeklődőket, ennek eredményeként nagyobb valószínűséggel találod meg velük a leendő vásárlóid. Ezzel szemben a rövidebb, egy-két szóból álló kulcsszavak és kulcskifejezések keresési forgalma nagyobb, de verseny is ennek megfelelően erősebb, a jó helyezéseken található konkurrensek pedig minden valószínűség szerint sok év munkája alapján került az adott pozíciókba.

Különböző ingyenes lehetőségek állnak rendelkezésedre a kulcsszólistád kibővítésére, ötletelésre. A fentiek alapján összeállított kulcsszavaid egyszerűen gépeld be a google.hu keresőbe, ami gépelés közben listáz hasonló, mások által sokszor használt kulcskifejezéseket. Ezek közül amiben látsz fantáziád, vedd hozzá a kulcsszólistádhoz!

Szintén ingyenesen használható a Google Ads (régi nevén Google Adwords) kulcsszótervezője. Ha még nincs Google Ads fiókod, regisztálj ingyen, az online hirdetésekhez is szükséged lesz a fiókra! A Google Ads kulcsszótervezője már egy-két beírt kulcsszó vagy kulcskifejezés esetén is számos további ötleted ad, ráadásul itt nagyjából azt is láthatod, hogy adott kulcskifejezésre hányan keresnek rá havonta. Ez persze csak becslés, az elmúlt évek adatai alapján, de abban mindenképpen segítséget nyújt, hogy egy adott kulcskifejezésre arányaiban több, vagy kevesebb forgalomra számíthatsz.

További hasznos eszközök a kulcsszavak kutatásában a Keywordtool.io, ahrefs.com, kwfinder.com, semrush.com, vagy a Google Trends is.

A kulcsszavak elemzése közben természetesen a konkurrens weboldalakat is érdemes figyelni: kik azok, akik a legtöbb, legfőbb kulcsszavakra a legtöbbször megjelennek? Ők miben jók, honlapjuk, webáruházuk mit kínál a látogatóknak, mit tudsz tőlük tanulni? Mire kínálnak jó megoldásokat és mikre nem? Találsz-e piaci rést, amit a konkurrensek nem, de te be tudsz tölteni?

Ha több termékköröd van, akkor mindegyik termékkörre végezd el a fentieket!

Végezetül, mivel ha alaposan végzed a kulcsszóelemzést, valószínűleg nagyon sok kulcsszót és kulcskifejezést gyűjtesz össze, érdemes lehet a legkevésbé ígéretes kulcsszavakat eldobnod, mert a gyakorlatban ha túl sok kulcsszóval dolgozol, nem tudsz a lényegesekre fókuszálni, egyszerűen nem marad rá időd és energiád. A kulcsszavak listája természetesen folyamatosan alakulni, finomodni fog ahogy haladsz előre és egyre több tapasztalatot gyűjtesz webáruházad hirdetése és optimalizálás közben, ráadásul az évek alatt a termékek, konkurrensek és egyéb körülmények is változnak, amiket neked is követned kell.

Kövess minket a Facebookon és ha tetszik a cikk, oszd meg Te is!




Kattints ide további érdekességekhez SEO témakörben!

« Vissza
2018-09-10 8:28

Ne maradj ki a növekvő online üzletből!

Tavaly hazánkban több, mint 2,5 millió ember vásárolt valamilyen terméket webáruházon keresztül. 2017-ben a hazai online kiskereskedelem 427 milliárd Ft értékben bonyolított forgalmat, mely 33%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. Csatlakozz a fejlődő online kereskedelemhez és vedd ki részed a webáruházak profitjaiból.

Nyiss pár perc alatt gyönyörű, letisztult webáruházat!

Webáruház árak Webáruház referenciák